tirsdag den 28. januar 2014

Nikko

Normalt har jeg lidt kvaler med Marianne Isagers kassemodeller, men jeg må indrømme, at Nikko faktisk sidder lige i skabet.

Den er strikket op i Isagers merceriserede bomuld og viscolin og den sarte lyse farve er valgt ud fra det for hånden værendes princip - det lå på mit private lager. Opskriften siger 150 gr. af begge kvaliteter til str. lille (50 cm bred) og 200 gr. af begge kvaliteter til str. stor (60 cm bred). Jeg har spenderet knap 250 gr. bomuld og godt 100 gr. viscolin på min str. stor. Den er forlænget en anelse i forhold til opskriften (længde 50 / 55 cm).

Når det er sagt, er jeg allerede begyndt at fantasere om hvor fed den vil være til et par forvaskede sommershorts og bare tæer i sandet, måske på en smuk strand på Santorini!??

Blusen er startet som 2 trekanter og efterfølgende strikket rundt på rundpind, opskriften er gammel og ikke særlig fantastisk, men med billedet her i baghovedet kan de fleste let gennemskue fremgangsmetoden. Når blusen er skyllet op, kan den strækkes lidt i den bredde eller længde.

Du kan købe opskriften lige her - husk at bestille garn sammen med - du finder der her og her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar